Znaczenie witaminy B12

Witamina wit. B12 jest jedną z witamin z grupy B, niezbędną do utrzymania zdrowego ciała. Inaczej znany jako kobalamina, witamina wit. B12 jest potrzebna w procesach przekształcania węglowodanów, tłuszczów i białek z żywności w energię. B12 również, co ważniejsze, pomaga utrzymać czerwone krwinki w dobrym stanie, a tym samym zapobiegać chorobom serca oraz utrzymywać układ odpornościowy funkcjonujący na najwyższym poziomie. Ponadto, wit. B12 jest wykorzystywana do tworzenia powłok ochronnych wszystkich komórek nerwowych w ciele.

Najważniejszą funkcją wit. B12 jest tworzenie zdrowych krwinek czerwonych. Jednak wszystkie komórki potrzebują wit. B12, aby utrzymać je w zdrowiu. To białe krwinki, między innymi, które potrzebują wit. B12, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Wszystkie komórki nerwowe w organizmie potrzebują wit. B12, aby utworzyć swoją ochronną warstwę tłuszczową. Jest to istotne dla wszystkich nerwów, ale szczególnie dla tych, którzy są w mózgu. Jeśli nie wystarczy wit. B12, aby utworzyć tę warstwę ochronną, wtedy mózg nie będzie działał poprawnie.

Co ciekawe, ilość wit. B12 potrzeb organizmu jest stosunkowo niewielka, ale jest potrzebna w regularnych odstępach czasu. Jednak samo wit. B12 nie wystarcza, ponieważ ciało nie może go wchłonąć. Aby pomóc organizmowi wchłonąć wit. B12, żołądek wytwarza czynnik wewnętrzny, co pozwala więcej na wchłonięcie wit. B12. wit. B12 znajduje się tylko w żywności zwierzęcej, takiej jak wątroba, jaja, ryby i mięso, ale większość ludzi spożywa dużo więcej niż zalecane dzienne ilości wit. B12. To nie jest problem, ponieważ ciało może pochłaniać tylko połowę wit. B12, które są spożywane. Warto również zauważyć, że ciało może recyklingu wit. B12, który ciął na skutek niedoboru wit. B12. Jednakże ścisłe wegetarianki lub weganki prawdopodobnie wymagają wit. B12 suplementów, jeśli nie spożywają żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego, które zawierają wit. B12.

Jeśli ciało nie ma wystarczającej ilości wit. B12, to najbardziej oczywistym objawem jest niedokrwistość. Oczywiście wynika to z faktu, że nie ma wystarczająco dużo wit. B12, aby mieć zdrowe krwinki czerwone. Niedokrwistość może również być spowodowana przez ciało nie tworzące wystarczającego wewnętrznego czynnika, aby pomóc wchłonąć wit. B12, który jest dostępny w spożywanej żywności. Ciało ma skłonność do zmniejszenia mniej istotnych czynników, gdy osoba osiągnie 50 lat, co prowadzi do mniej wchłaniania wit. B12, a suplementy wit. B12 mogą być wymagane. Dzieci są również narażone na niedokrwistość, ponieważ nie mogą jeść żywności zawierającej wit. B12. Kobiety w ciąży potrzebują więcej wit. B12, ponieważ dziecko wchłania wit. B12 w okresie ciąży, aby prawidłowo rosnąć.

lil kim

Links